RÖPORTAJ:MEHMET GENÇ ve SEÇİL ÖZKAN HOCALARLA ÜNİVERSİTE İÇİN FİZİK

  ÜNEVERSİTE İÇİN FİZİK: MEHMET GENÇ ve SEÇİL ÖZKAN HOCALARLA RÖPORTAJ

 

 

 Üniversite sınavında Fizik branşından 1. oturumda 7; 2. oturumda 14 olmak üzere toplam 21 soru geliyor.  Fizik özellikle Sayısal alan için Fen Bilimlerinin önemli bir payına sahip olduğundan bu  konuda Fizik Öğretmenleri  Mehmet Genç ve Seçil Özkan ile konuşalım istedik.

 Merhabalar, Üniversiteye girişte Fizik adına ne yapmalı, nasıl başlamalı değerli hocalarım?

 SÖ: Herkese merhaba. Öncelikle şunu belirteyim,  bir kere Fizik son yıllara bırakılmayıp 9. ve 10. sınıftan ciddiye alınmalı. Zaten sınavda karşımıza bu yıllardan önemli sayıda soru geliyor. Ve  dersin temeli de bu yıllarda atılıyor.

 MG: Tüm Fiziği öğrenmek için 12 beklenmese daha iyi. Her senenin hakkını vermek gerek. Aksi takdirde son sınıfta tüm yükü yüklenmek zorunda kalınıyor. Sonuçta bu da bıkkınlığa isteksizliğe neden olabiliyor.

 MB: Muhakkak hocam. Fakat diyelim öğrenci gelmiş 11 ya da 12' ye hatta mezun olmuş ve Fizikle problemleri var,  nasıl başlamalı?

 MG: Birincisi Odaklanma konusu. Derste pür dikkat dinlemeli. Sonra,aday anlaşılmayan kısmı es geçmemeli. Misal mantığına uymayan durum varsa hemen sormalı.

 SÖ: Tekrar ederek ilerlemek çok önemli.

 MG: Evet,  tekrar sırasında kişi  sınıfta çözülen örneklerin çözümlerine bakmadan kendisi çözmeye çalışmalı.

 MB: ilk değindiğiniz nokta dikkat konusunda geçmiş yıllara kıyasla şimdilerde bir fark görüyor musunuz?

 SÖ: Malesef. Özellikle Lise 1 ve 2. sınıflarda. Dikkat dağınıklığı, odaklanamama.. tabii telefon, sosyal medya vb. kullanımı ile teknolojik etkenlerle.

 MG: Tabii öğrenci bunları derste kullanmasa bile aklı bunlarda kalabiliyor. Çocuklarda bu sorunları azaltıcı olarak yeterli fiziki şartlar ile deney ve gözlem yapılması, öğrencinin yaparak yaşayarak  öğrenmesi  etkili olabilir.

                                                                            

 MB: Alanı Sayısal olduğu halde Fizik için kaygı besleyen hayli fazla...

 MG: Bu önyargı çokça var. Zaten bugünün sorunu da değil ki Fizik kaygısı. Sohbet esnasında yaşıtlarıma Fizik Öğretmeni olduğumu söylediğimde bile tepkiler şöyle: 'Benim sınavlarda en az netim Fiziktendi, Fizik mi? hiç sevmezdim, Fizik çok zordu ya vb.'

 MB: Bu durum alanın gerçekten zor olmasından mı?

 MG:  Yok. Genelde çalışılmadığından olacak. Muhakeme,  Analiz,  Farklı Açılardan Bakabilme yetilerinin geliştirilmesi ile başarabilmek mümkün.

 SÖ: Tabii bu sayılanlar artı 'Fizik Bilgisi.'

 MG:  Zaten Müfredata baktığımızda öğrencilerin seviyesinde program hazırlanmış, sorular uzaydan değil. Öğrencilerimiz ne yapsa başaramaz gibi bir durum söz konusu değil. Sorun az önce konuştuğumuz gibi önyargıda, kaygıda.

  SÖ: Yoksa her ders gibi Fizik de dinlenildiğinde, tekrar edildiğinde, üzerine eğildiğinde yapılamayacak branş değil.

  MG:  Fizikte öğrenci için esas, konuya dair bolca örnek soru çözümü ve çözemediği noktalarda yardım alınması.

  MB: YKS'de Fizik Konu-Soru dağılımı için ne söylersiniz?

  MG: Şimdi benim yaklaşık 50 Konu başlığım var. TYT ve YKS'de toplam 21 Soru çıkıyor. Şunu diyebiliriz:  Ölçme-Değerlendirme açısından soru sayısının yetersizliği  güvenirliği düşürebiliyor. Fizik Bilgim objektif ölçülmemiş olabiliyor. Bu 50 Başlık içinde  anlatılan her  beş konudan üçünün  bilgisinin yoklanamayacağı anlamına gelebilir.

 MB: Örneğin Fizik Testinde bir soru içerisinde iki-üç konu iç içe gelebilir mi?

 MG:  Evet böyle gelme ihtimali var. Bir kaç konu aynı soruda eritilip sorulabilse de dediğiniz şey çok fazla soruda uygulanamayacaktır.

 MB: Bu durum soruları zorlaştırır mı?

 MG: Birazcık karmaşıklaştırabilir dememiz daha doğru.

 MB: Adayın kaynak stratejisi nasıl olmalı?

 MG:  Fizikte kaynak seçiminde kesinlikle basitten zora gidilmesi öğrencinin işini kolaylaştırır.

          Son olarak Üniversite Sınavında  sorulan Fizik sorularının çoğu temel konular, temel kazanımlardan geliyor. Öyle korkacak kadar ayrıntıya girilmiyor. Sorular dersi dinleyip üstüne düşeni yerine getirecek her öğrencinin çözebileceği sorulardan oluşmaktadır.  Aslında kısaca sınavda Fiziği herkes yapabilir, gözümüzde çok büyütmeye gerek yok.