1)Öğrenciler ve Veliler İçin 2018 Yeni Üniversite Sınav Sistemi-1 (21 Ekim 2017)

Sınav Sistemi Neden Değişti ve Yeni Sistemde Amaç Ne?  (21 Ekim 2017)

Bu Sorulara Yönelik Yapılan Açıklamar Şöyle:

 

*Eski Sistemde oturum sayısının fazla olması: Martta 1 (Ygs) ve Haziranda 5  (Lys) olmak üzere toplam 6 Oturum yapılıyordu.

Çok Sınav daha çok kaygı ve stres demekti.

 

*Puan Türlerinin çok fazla olması yüzünden öğrenciler ayrıştırılıyordu.(YGS1-2-3-4-5-6/MF1-2-3/TM-1-2-3/TS-1-2/DİL1-2-3)

Şimdi Puan Türleri 4'e düştü bunlar: MF-TM-SÖZ-DİL

 

*Yıl içerisinde (okullar açıkken) Üniversite Sınavı(Ygs) sonrasında Haziran'da  Lys'ler yapılıyordu ve dolayısıyla eğitim öğretimi sekteye uğruyordu. Bu durum Öğrenciyi de olumsuz etkiliyordu.

Artık eğitim öğretim yılı sona erip okul kapandıktan sonra Üniversiteye Giriş Sınavı yapılacak.

 

*Uygulanan sistemin üniversite aday sayısının her geçen yıl yığılmaya sebebiyet vermesi. Yani mezun aday sayısının artması.

2017'de sınava başvuran aday sayısı İki Milyonun üzerinde idi. Bu yıl sayının İki buçuk milyonu bulması bekleniyor.

 

*Yukarıdaki aday sayısına rağmen çok sınav çok eleme demek olduğundan son kertede tercihte bulunup üniversiteye yerleşen aday sayısı az oluyordu.Dolayısıyla Üniversite kontenjanları dolmuyordu. 

Geçtiğimiz yıl,

Üniversitelerdeki Kontenjan Toplamından Tercih Yapan Aday Sayısı çıkartıldığında, Üç yüz bin civarı boş kontenjan kaldığı ortaya çıktı.

 

... Bu olumsuz durumlara istinaden düzenlenen Yeni Sınav Sisteminin Amaçları ise şöyle sıralandı:

 

*Üniversiteye geçişte bir aday sıralaması oluşyurmak ve bunu yaparken merkezi olarak objektif bir yöntem uygulamak

*Fırsat eşitliği ve nesnel başarı ilkesi ile adil, dengeli, planlı bir yerleştirme işlemi gerçekleştirmek

*Sınav baskısı oluşmadan okuldakı kazanımları ölçmek

*Yığılmayı ve boş kontenjan sayısını azaltmak, Üniversitelerin doğru ve nitelikli aday ile buluşmasını sağlamak

*Sınav stresini en aza indirmek

*Sistemi sade, ve uygulanabilir hale dönüştürmek

* Tek puan türü ile farklı meslek yüksekokulu seçebilme imkanı

*Sınav uygulama tarıhı yuzunden eğitim öğretimde oluşan aksaklıkları önlemek

*Üniversitedeki programların tam bir doluluğa ulaşmasını sağlamak.

 

 

 

 

Kaynak: YÖK ve Kültür EK